dokumentasjon

 

romplan 1 etasje

romplan 1 etasje

Merete Joelsen Aune Reading Time (I Got Up at 06.42 AM,  Said the Sculptress to the Sea) installasjon

Merete Joelsen Aune
Reading Time (I Got Up at 06.42 AM,
Said the Sculptress to the Sea)
installasjon

Merete Joelsen Aune Reading Time (I Got Up at 06.42 AM,  Said the Sculptress to the Sea) installasjon - detalj

Merete Joelsen Aune
Reading Time (I Got Up at 06.42 AM,
Said the Sculptress to the Sea)
installasjon – detalj

Merete Joelsen Aune Reading Time (I Got Up at 06.42 AM,  Said the Sculptress to the Sea) installasjon - detalj

Merete Joelsen Aune
Reading Time (I Got Up at 06.42 AM,
Said the Sculptress to the Sea)
installasjon – detalj

Merete Joelsen Aune Reading Time (I Got Up at 06.42 AM,  Said the Sculptress to the Sea) installasjon - detalj

Merete Joelsen Aune
Reading Time (I Got Up at 06.42 AM,
Said the Sculptress to the Sea)
installasjon – detalj

Rebelica Angecca 'Beyond the edge of the world there's a space where emptiness and substance neatly overlap, where past and future form a continuous, endless loop.' bokskulptur

Rebelica Angecca
‘Beyond the edge of the world there’s a space where emptiness and substance neatly overlap, where past and future form a continuous, endless loop.’
bokskulptur

Rebelica Angecca 'Beyond the edge of the world there's a space where emptiness and substance neatly overlap, where past and future form a continuous, endless loop.' bokskulptur - detalj

Rebelica Angecca
‘Beyond the edge of the world there’s a space where emptiness and substance neatly overlap, where past and future form a continuous, endless loop.’
bokskulptur – detalj

Kjersti Lande Modul 2 - Segment: Bjørkefinér, plexiglass, speil, poppel, funnede objekter, blyant på papir.

Kjersti Lande
Modul 2 – Segment
Bjørkefinér, plexiglass, speil, poppel, funnede objekter, blyant på papir.

Kjersti Lande "Stacked Heaps”, 2014 Modul 1 - Magasin:  Poppel, perforert hardfiber, funnede objekter, foto, tegning - detalj

Kjersti Lande
«Stacked Heaps”, 2014
Modul 1 – Magasin:
Poppel, perforert hardfiber, funnede objekter, foto, tegning

Kjersti Lande "Stacked Heaps”, 2014 Modul 1 - Magasin:  Poppel, perforert hardfiber, funnede objekter, foto, tegning - detalj

Kjersti Lande
«Stacked Heaps”, 2014
Modul 1 – Magasin:
Poppel, perforert hardfiber, funnede objekter, foto, tegning – detalj

Kjersti Lande "Stacked Heaps”, 2014 Modul 1 - Magasin:  Poppel, perforert hardfiber, funnede objekter, foto, tegning - detalj Modul 2 - Segment: Bjørkefinér, plexiglass, speil, poppel, funnede objekter, blyant på papir.

Kjersti Lande
«Stacked Heaps”, 2014
Modul 1 – Magasin:
Poppel, perforert hardfiber, funnede objekter, foto, tegning – detalj

Grete Johanne Neseblod Care/Demon Entrails faner

Grete Johanne Neseblod
Care/Demon Entrails
faner

Grete Johanne Neseblod Care/Demon Entrails faner

Grete Johanne Neseblod
Care/Demon Entrails
faner

Victoria Günzler Samtidarkeologi installasjon - detalj

Victoria Günzler
Samtidarkeologi
installasjon – detalj

Victoria Günzler Samtidarkeologi installasjon

Victoria Günzler
Samtidarkeologi
installasjon

Victoria Günzler Samtidarkeologi installasjon - detalj

Victoria Günzler
Samtidarkeologi
installasjon – detalj

Victoria Günzler tekst om prosjektet: "Visningskonteksten et verk plasseres inn i er avgjørende for lesningen av det. Gjennom to ulike utstillingsprosjekter ønsket jeg å undersøke dette; hvordan ulike kontekster lader arbeidene mine og bidrar til å fylle dem med innhold. Som en del av formidlingen av mitt masterprosjekt initierte og kuraterte jeg en dobbeltutstilling med ulike fokus på det keramiske materialet og hjemmet som kontekst, der jeg også inkluderte keramiske arbeider laget av designere. Utstillingene ble vist i henholdsvis min egen utflyttede leilighet og butikken Kollekted by, der jeg viste arbeider av Marianne Andersen og Joachim Rasmussen, Kristine Bjaadal, Sara Wright Polmar og Victoria Günzler (günzler.polmar), Martin Solem, Anette Krogstad og Julia Gvein Andresen. Utstillingene fikk tittelene Samtidsarkeologi første og andre del. De to ordene samtid og arkeologi er for meg motsetninger, en form for dikotomi. Mellomrommet som oppstår mellom de to ordene, kan i likhet med det mellomrommet mellom de to utstillingene være der mening oppstår."

Victoria Günzler
tekst om prosjektet

Iulian Bulai A Surviving Relic From the Manufacture Era skulptur, bronse, europall

Iulian Bulai
A Surviving Relic From the Manufacture Era
skulptur, bronse, europall

Iulian Bulai A Surviving Relic From the Manufacture Era Bulais masterprosjekt “A Reflection on the Production Shift From West to East in the Contemporary Era” tar for seg opphavsrett knyttet til Gustav Vigelands skulptur ”Sinnataggen”. Bulai har laget 70 kopier av den kjente skulpturen og vist de i åtte forskjellig sammenhenger i løpet av året og våren. Prosjektet understreker den geografiske endringen av den industrielle produksjonen og påpeker arbeiderens fysiske innsats som et alternativ. “And you've got to put your bodies upon the gears and upon the wheels, upon the levers, upon all the apparatus, and you've got to make it stop!”  Mario Savio, tale på Sproul Hall, University of California, Berkeley i 1964.

Iulian Bulai
tekst om prosjektet

Julie Gvein Andresen Stay Level Skulptur av lin, bomull og viskose Fillerya ble en metervare av mose som bredde seg over asfalten, og vernet om det massive arealet som et mykt skall. Det grønne mot den grå bakken og svalberget bak.

Julie Gvein Andresen
Stay Level
Skulptur av lin, bomull og viskose
Fillerya ble en metervare av mose som bredde seg over asfalten, og vernet om det massive arealet som et mykt skall. Det grønne mot den grå bakken og svalberget bak.

Julie Gvein Andresen Stay Level Skulptur av lin, bomull og viskose - detalj

Julie Gvein Andresen
Stay Level
Skulptur av lin, bomull og viskose – detalj

Helen Tolaas Coward Developing (daily photos) Utvalg fra 2013-2014  Serie med fotografier på vegg ,utskiftes 1 foto hver dag

Helen Tolaas Coward
Developing (daily photos) Utvalg fra 2013-2014
Serie med fotografier på vegg ,utskiftes 1 foto hver dag – detalj

Helen Tolaas Coward Possibilities Tralle med utvalg fra samling

Helen Tolaas Coward
Possibilities
Tralle med utvalg fra samling

Helen Tolaas Coward Developing (daily photos) Utvalg fra 2013-2014  Serie med fotografier på vegg ,utskiftes 1 foto hver dag

Helen Tolaas Coward
Developing (daily photos) Utvalg fra 2013-2014
Serie med fotografier på vegg ,utskiftes 1 foto hver dag

Therese Mathiesen

Therese Mathiesen

Therese Mathiesen  Sannhet er summen av sansningens usannhet. fotocollage Per holder… foto “Vorausgesetzt, dass die Wahrheit ein Weib ist —, wie? ist der Verdacht nicht gegründet, dass alle Philosophen, sofern sie Dogmatiker waren, sich schlecht auf Weiber verstanden?”, 2014 lyd, 4 minutter

Therese Mathiesen
Sannhet er summen av sansningens usannhet. 2014
fotocollage
Per holder…, 2014
foto
“Vorausgesetzt, dass die Wahrheit ein Weib ist —, wie? ist der Verdacht nicht gegründet, dass alle Philosophen, sofern sie Dogmatiker waren, sich schlecht auf Weiber verstanden?”, 2014
lyd, 4 minutter

Sofie Nørsteng Store forandringer ligner seg selv fra før de kan huskes skulpturer, vingeling støpemasse

Sofie Nørsteng
Store forandringer ligner seg selv fra før de kan huskes
skulpturer, vingeling støpemasse

Sofie Nørsteng Store forandringer ligner seg selv fra før de kan huskes skulpturer, vingeling støpemasse

Sofie Nørsteng
Store forandringer ligner seg selv fra før de kan huskes
skulpturer, vingeling støpemasse

romplan plan 3

romplan plan 3

svartjord-6

SVARTJORD Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis               Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory videoinstallasjon – detalj

 

SVARTJORD Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory  videoinstallasjon -detalj

SVARTJORD
Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis
Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory
videoinstallasjon -detalj

SVARTJORD Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory  videoinstallasjon - detalj

SVARTJORD
Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis
Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory
videoinstallasjon – detalj

SVARTJORD Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory  videoinstallasjon

SVARTJORD
Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis
Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory
videoinstallasjon

SVARTJORD Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory  videoinstallasjon - detalj

SVARTJORD
Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis
Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory
videoinstallasjon – detalj

SVARTJORD Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory  videoinstallasjon

SVARTJORD
Luca Andreotti, Siren Elise Dversnes Dahle, Mari Østby Kjøll og Yola Maria Tsolis
Prindsenkjøkkenet part II/Refractive Memory
videoinstallasjon

 Anette Krogstad Måltidets poiesis Videoinstallasjon, bjørk, porselen


Anette Krogstad
Måltidets poiesis
Videoinstallasjon, bjørk, porselen

 Anette Krogstad Måltidets poiesis Videoinstallasjon, bjørk, porselen


Anette Krogstad
Måltidets poiesis
Videoinstallasjon, bjørk, porselen

eirik-1

Eirik Audunson Skaar installasjon

eirik-2

Eirik Audunson Skaar Arkiv: RAFA-2018 Forsvaret, Krigsgravtjenesten skulptur

eirik-3

Eirik Audunson Skaar “Her er stedt til hvile 300 russiske soldater og offiserer i Den Røde Arme som ble dyrisk pint av den fascistiske terror 1944-45.” skulptur

mette-2

Mette Birkeland Sublime Crash fotografier hengende skulptur

mette-1

Mette Birkeland Sublime Crash fotografier hengende skulptur

margareth-2

Margareth Elise Kaale Vev i dialog med arkitektur foto, tekstil                                                                                          «Mønsteret i vinduene på scenekunst tar utgangs- punkt i konstruksjonen til en kypertbinding. I veven fremtrer bindingen som en diagonal linje. Materialet som er brukt i vinduene er et industrielt stilasnett.»

margareth-1

Margareth Elise Kaale Vev i dialog med arkitektur foto, tekstil – detalj

espen

Espen Tangen Samuelsen Elektrisk landskap Sand formet av 40 000 volts elektrisk felt. installasjon

andre-2

André Jarnvig Jensen videoinstallasjon veggtekst

andre-1

André Jarnvig Jensen videoinstallasjon veggtekst

signe-1

Signe Arnborg Løvaas Den absolutte virkelighet gir ikke noe håp om fremtidige underverk Installasjon, video

signe-2

Signe Arnborg Løvaas Den absolutte virkelighet gir ikke noe håp om fremtidige underverk Installasjon, video – detalj

 

Sofia Karyofilis

Sofia Karyofilis No Wasted Blows Lyd, 9 min 7 sek., loop

Sofia Karyofilis

Sofia Karyofilis No Wasted Blows Lyd, 9 min 7 sek., loop

Stay Level (2014) Skulptur av lin, bomull og viskose

Julia Gvein Andresen

T34C4912

fra åpningen

Kjersti Lande

Kjersti Lande

fra åpningen

fra åpningen

fra åpningen

fra åpningen

Victoria Günzler

Victoria Günzler

fra åpningen

fra åpningen

Iulian Bulai

Iulian Bulai

fra åpningen

fra åpningen

fra åpningen

fra åpningen

fra åpningen

fra åpningen

26. august 2014
Skrevet av Marianne Zamecznik